Kirjoittanut Juho Pesonen (mailto:juho.pesonen@uef.fi, https://twitter.com/eppuj, https://www.linkedin.com/in/juhopesonen/,
www.juhopesonen.com)
”Liiketoiminta voi kasvaa ja menestyä vain investointien
kautta ja markkinointi tulisikin nähdä investointina myyntiin ja
liiketoimintaan.”
”Eri toimijoiden roolit ja tehtävät pitää määritellä
selvästi alueen kokonaisvaltaisen markkinoinnin kehittämiseksi.”
”Matkailijan näkökulmasta matkakohde voi olla täysin
erilainen kuin matkailuyritysten tai -alueiden näkökulmasta.”
”Yritykset ja organisaatiot eivät ole syy matkakohteen
olemassaoloon vaan matkakohde on olemassa matkailijoita ja heidän kokemuksiaan
varten.”
”Alueorganisaation on valittava, mitä rooleja se edustaa ja
viestittävä kaikille sidosryhmille, mistä rooleista se on vastuussa.”
”Kaikki suunnitelmallinen liiketoiminta lähtee
strategiasta.”
”Asiakkaan ostopolun tunteminen ja palveluntuottajien
roolien ymmärtäminen ostopolun eri vaiheissa auttavat matkakohdetta ja siellä
toimivia yrityksiä palvelemaan asiakkaita tiedonetsintäprosessin jokaisessa
vaiheessa.”
”Moderni sähköinen markkinointi rakentuu pitkälti
markkinoinnin tehokkuuden mittaamisen ja markkinoinnin johtamisen varaan.”
”Sisältömarkkinoinnin tavoitteena on saada asiakkaat
löytämään yritys.”
Tässä muutamia otteita juuri julkaisusta raportista Matkakohteenja matkailuyritysten digitaalisen markkinoinnin strategia, johtaminen jamittaaminen. Raportti on suunniteltu perusteokseksi kaikille, jotka haluavat
ymmärtää digitaalista liiketoimintaa matkailuyrityksen ja matkakohteen
tasoilla. Siinä käsitellään nykyaikaisen matkailumarkkinoinnin keskeiset käsitteet
ja tarjotaan työkaluja markkinoinnin suunnitteluun, etenkin kansainvälisille
asiakkaille. Mikäli matkailun digitaalinen liiketoiminta pitäisi jostain
aloittaa, tai sitä haluaisi kehittää, tämä raportti on lähestulkoon pakollista
luettavaa. Raportti on julkaistu osana Savonlinna Destination 2020 -hanketta.
Kuva https://pixabay.com/fi/digitaalinen-markkinointi-1792474/
Kommentit
Lähetä kommentti