Huumori matkailumarkkinoinnissa

Kirjoittanut Juho Pesonen

Minä olen aina henkilökohtaisesti pitänyt hauskoista matkailumainoksista. Kunnolla massoista erottuviin mainoksiin törmää aina silloin tällöin Internetissä. Huumori matkailussa on kuitenkin hyvin vähän tutkittu aihe (Pearce, 2009) ja vielä vähemmän matkailumarkkinoinnissa. Mietin asiaa jonkin verran ja muutama esimerkki hauskoista matkailumarkkinointikeinoista Internetissä ja sosiaalisessa mediassa tuli mieleen:

Sveitsi paikkana joss pääset eroon Internetistä ja Facebookista Sebin ja Paulin kanssa: http://chat.myswitzerland.com/playMovie.php?language=en

Obermuttenin pieni kylä lupasi laittaa kaikkien Facebookin tykkääjien kuvan ilmoitustaululle: 


Muutama hauska viraalikampanja:
http://surfpr.co.uk/?p=844

Lomarenkaan "Meillä on mökki siellä" mainoksissa on yritystä mutta eivät pääse ihan perille asti:

Ja sveitsiläiset taas asialla pistämässä paikkoja kuntoon ennen turistien tuloa:

Tuleeko teille muille mieleen lisää vastaavia esimerkkejä matkailusta? Onko nämä teistäkin hauskoja vai kuvittelenko minä vain? Entä Suomesta, miten meillä osataan käyttää huumoria matkailumarkkinoinnissa?

Lähteet
Pearce, P. (2009). Now That Is Funny. Humour in Tourism Settings. Annals of Tourism Research, 36(4): 627-644.

Kommentit

  1. Hei! Minusta nuo Sveitsin molemmat videot ovat todella hauskoja :) Etenkin tuo Obermuttenin video, onko tarina ihan oikeasti totta?! :)

    Oulun matkailu OY:llä on myös hauskoja videoita, ne voi nähdä täältä:

    http://vimeo.com/ouluon/videos

    Itsekin pidän hauskoista matkailumainoksista, jos matkailumainokset saavat hymyn huulille, niin niin se varmasti kohdekin! :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti