Tietopaketti kansainvälisistä matkailijoista, ekosertifikaateista ja digitaalisesta liiketoiminnasta matkakohteille ja matkailuyrityksille: Savonlinna Destination 2020 -hanke

Matkailututkimuksesta tietoa matkailun kehittämiseen

Olemme täällä blogissa kirjoittaneet aiemminkin Savonlinna Destination -hankkeen tuloksista, mutta nyt hanke on päättynyt ja olemme saaneet koottua kaikki hankkeessa kirjoitetut raportit yhteen pakettiin. Ja minkälainen paketti siitä syntyikään!

Matkailututkimuksen tuloksia Savonlinna Destination 2020 -hankkeesta
Kaiken kaikkiaan hankkeessa valmistui yhdeksän raporttia, jotka sisältävät tutkimustietoa ja näkemystä kansainvälisistä matkailijoista, heidän kiinnostuksestaan ja käyttäytymisestään liittyen lomamatkoihin Suomessa, kuinka digitaalista liiketoimintaa tehdään matkakohteen ja matkailuyritysten tasolla ja miten digitaalinen liiketoiminta limittyy asiakkaiden tiedonetsintäprosessiin sekä minkälaisia ekosertifikaatteja suomalaisilla matkailuyrityksillä ja matkakohteilla on mahdollista ottaa käyttöön. Vaikka hanke käsitteli pääasiassa Savonlinnaa ja Saimaata, on niissä paljon sisältöä ja hyödyllistä tietoa kaikille matkailun parissa Suomessa työskenteleville. Tässä nämä raportit ovat koottuna kätevästi yhteen paikkaan, raportin nimeä klikkaamalla pääsee lukemaan raporttia tai lataamaan sen:

Matkakohteen ja matkailuyritysten digitaalisen markkinoinnin strategia, johtaminen ja mittaaminen

Japanilaiset matkailijat Suomessa

Saksalaiset matkailijat Suomessa

Venäläiset matkailijat Suomessa

Kiinalaiset matkailijat Suomessa

Saimaan matkailulle potentiaaliset asiakassegmentit ja tuotteet segmenteittäin

Kansainvälisten matkailijoiden matkakohteen valinta

Kohti vähähiilistä matkailua Etelä-Savossa (Ekosertifikaatit ja vähähiilisyys, osa 2)

Suomalaisen vapaa-ajan asumisen ja mökkeilyn merkitys ulkomaalaisille matkailijoille ja vapaa-ajan asukkaille
Kirjoittanut Juho Pesonen (tutkimuspäällikkö, matkailualan opetus- ja tutkimuskeskus, juho.pesonen[at]uef.fi, www.twitter.com/eppuJwww.juhopesonen.com)

Kommentit